Güneş Enerjisi Dalgıç Motor Tamiri
Solar dalgıç motorları, diğer A ve DC dalgıç motorlarından ayıran en önemli özellikleri, güneş paneli ile sabit değil değişken frekansla çalışan motorlar akla gelir. Dalgıç motorları ve pompaların şekilleri tüm dünyada yapısıyla hemen hemen aynıdır. Pompa derinlik, güç, basınç ve saattedeki debiye göre seçildikten sonra buna uygun motor seçilir. Genelde ekonomik verim ve kolay bulunması bakımından Yağlı AC Dalgıç motorlar kullanılırlar.
AC Yağlı dalgıç motorları solar uygulamalarda motor sürüclerle kullanmak için 3 faz seçmemiz gerekir, buda motoru daha az güneş paneliyle çalıştırmak için 3 fazlı motoru solara dönüştürmek gerekir. Yani 3 fazlı bir dalgıç motor alırsınız ve 3kw altındaki güçlerde daha az panelle yüksek verim elde etmek için 3 fazlı yıldız motoru üçgene çeviririz. Bu işlem 3 fzlı 220v lık motor elde ederiz.
Üçgene çevrilen dalgıç motoru artık, 220/230v luk motor sürücüleriyle yüksek performanla çalışır. Motor sürücünün DC barasına 11 adet 340V luk güneş paneli bağladığımızda sistem güneş enerjili sulama sistemi haline gelecektir.
Bu iş için gerekli dalgıç motorun üçgen yıldız dönüşümü firmamız tarafından yapılmaktadır. Hatta motor sürücü, üçgen dalgıç motoru, pompa hepsini Atakaleden tedarik edebilirsiniz.
Arızalı haldeki dalgıç motorları yüksek akım çekerler, kısa devre olanlar ise, motor sürücü ve kablolarda hasara yol açarlar. Yüksek akım çeken dalgıç motorları servise gönderilmeli ve tamir edilmelidirler.
Gelişmiş DC BLDC/fırçasız güneş enerjli dalgıç derin kuyu motorlarının tamiri firmamız tarafından yapılmaktadır.
Motor sürücü ve motorlarla brlikte üretilen bu ürünlerin arızaları sürüc, sargo mekanik olarak sıralayabiliriz.
Aşağıda Dalgıç motorlarda meydana gelen arızalarla ilgili bilgi veriyoruz.
Kavitasyon : Bir sıvıdaki hava kabarcıklarının hızlı bir şekilde oluşması ve ardından çökmesidir. Mevcut Net Pozitif Emme Yüksekliği (NPSHa), Gerekli Net Pozitif Emme Yüksekliğinden (NPSHr) düşük olduğunda. Pompa kavitasyonu, pompalama sisteminiz için aşırı gürültü ve enerji kullanımı da dahil olmak üzere bir dizi soruna neden olabilir ve pompanın kendisine ciddi zararlar verebilir.
Ters Dönen Motor: Motor kablolarının ters bağlanmasıs onucunda dalgıç motoru ters döner ve su çok az çıkar, kavitasyona sebep olur, pompanın çarklarının hızlıca hasar görür. Motor ciddi hasara sebep olur. En şanslı durumda motorun çarkları ve mekanik aksamı değiştirilerek düzeltilebilir. Motor ters döndüğünü anladığınız an, hemen motorun iki kablosunun yerini değiştirin , motor doğru ynde dönmeye başlayacaktır. Dalgıç motorları genelde, saat ynünün tersine dönecek şekilde üretilirler.
Aşırı Isınma : Bir Dalgıç Motor ve pompadaki arızaların en yaygın nedeni Aşırı Isınmadır, çünkü bu, arıza meydana gelene kadar motordaki yalıtım malzemelerinin bozulmasına neden olur. Motorun sargılarını oluşturan bobin telleri, üzerindeki emaye dökülmeye başlayınca, motor artık kullanılmaz hala gelir, Motor sargılarının değişmesi ve tüm parçalarının bakımnın yapılıp tekrar monte edilmesi gerekir. Genelde motor sargılarının değişim masrafı motorun %50 değerinde bir tamir masrafı çıkartır. Motorunuz kisa devre gösteriyorsa, büyük ihtimalle sargılarında hasar oluşmuştur. Güneş enerji sistemlerinde kullanılan tüm dalgıç motor arızalarının tamirini Atakale elektronikte yapabilirsiniz.
Kuru Çalışm Arızaları :Kuyu su seviyesi, pompanın yeterli miktarda su çekemeyeceği bir noktaya düştüğünde ve/veya suda çok fazla çamur mil olduğunda meydana gelir. Dalgıç pompaların dehidrasyon/yani susuz çalışma süresi çok uzun değildir. Bu, hızla kavitasyona, çark ve difüzörün hasar görmesine ve pompanın hızla tahrip olmasına yol açacaktır. Ayrıca conta lastiklerinin kurumasına ve çatlamasına neden olarak motorun içine su girmesine izin sebep olur. Motorda mekanik ve elektriksel arızalar oluşur. Tamiri için firmamıza başvurabilirsiniz. Motor eğer devrinde döndüğü halde yeterli su çıkmıyorsa, pompa arızalnmış demektir.
Nem ve Motora su girmesi: Havadaki nem ve nem, özellikle zamanla gevşeyen conta ve oringlerden su kaçakların oluşması dalgıç elektrik motorunuzu çalışmaz hale getirebilir . Kendi başlarına motor veya pompa içinde korozyona neden olabilirler. Motorunuzun sökülerek, bakımlarının yapılması gerekir. Tüm sızdırmazlık lemanlarının değişmesi gerekir.
Kablo Arızaları: Solar dalgıç motorlarında kullanılan kablolar çif izolasyonlu TTR ve yeterli kesite sahip olmalıdırlar. Kabloların düşük kesit ve kalitesiz olması, zamanla içinde suyun ve nemin iletkeni çürütmesine sebep olur. Zayfılayan iletken , kopabilir ve elektrik kaçklarına sebebiyet verebilir. Bu sürücünüzün arızalnmasında yol açar. Kablonun değişmesi gerekir. Atakale elektronik en kaliteli ve uygun fiyata güneş enerjisi dalgıç motorları kablosu ve bağlantı elemanlarını satmaktadır. ÜStelik motorun sızdırmazlık elemanlarıyla kablo bağlantısını servisimizde yapmaktadır.
Freze , Pompa Kafası ve bağlantı mili Arızaları: Motor ile pompanın güç aktarım dişlisi frezesi başlığı tam otrmadığı durumlarda sıyırır veya uzman olmayan kişilerce yapılan bağlanılarda oluşan balans hataları milin kopmasına sıkışmasına ve dişlinin sıyrılmasına sebep olur. En ciddi arızalardır, Hem motorun yanmasına hemde pompanın kullanılmaz hale gelmesine yol açabilir. Bu tür mekanik arızaların yedek parçası bakımı ve servisi Atakale Elektronik tarafından yapılmaktadır.
Boru Su tahliye Valfinin Arızalnması: Borulardaki su tahliye edilmez is, bakım ve servis esnasında kalan su motorun yukarı çıkartılmasını imkansız hale getirebilir.
Salmastra ve yalıtım Arızası: Dalgıç pompanın yalıtım direncini kontrol etmek için genellikle yalıtım direnci test cihazı kullanın, bakım önlemleri almak için yalıtım direncinin oluşumu zamanla azalır, motoru yakmaz.
Dalgıç motorun uzun süre kullanılmaması: Dalgıç motoru uzun süre kullanılmadığında sıkışmalara ve mekanik zorlamalara sebebiyet verir. Ve motorun sargılarının yanmasına yol açar. Motorunuzu uzun süre kullanmadan bekletmeyiniz. uzun süre kullanılmayan motorları çalıştırmadan önce firmamıza getirerek bakım yaptırınız.
- İstek halinde Yerinde sorun giderme
Dalgıç pompanın şantiyeden çıkarılması (Gerekirse)
Tahribatsız muayene ve hassas ölçüm dahil komple sökme ve muayene.
Tüm dalgıç pompa bileşenlerinin ve parçalarının boncuk püskürtme ve kapsamlı temizliği
Dalgıç pompa parçaları imalatı veya yeniden inşası (Gerektiğinde)
Özel çark kaplamaları ve malzemesi
Çark ve rotor hassas dengeleme
Motor teşhis analizörü/test cihazı
yeniden montaj
Motor analizi ve adrese teslimat
Dalgıç Motoru söküp bakım yapılması ve montaj işlemi
Onarım tamamlandıktan sonra pompayı doğru bir şekilde monte etmek gerekir. Bu aşamada hatalar yapılırsa, cihazın başka bir onarıma ihtiyacı olacaktır. Yeniden montaj gerçekleştirirken aşağıdaki adımları tamamlamanız gerekir:
Kondansatörü yeniden takın.
Kabloları dikkatlice motor muhafazasının içine yerleştirin.
Pompanın üst kapağına bastırın.
Motoru pompa gövdesine yerleştirin.
Monte edilmiş motoru, mahfazanın ucuna sıkıca oturmasını sağlayacak şekilde bastırın.
Halka şeklindeki tutucu contayı yerleştirin ve uygun bir aletle sonuna kadar itin.
Beyaz pervaneyi, düz tarafı motora bakacak şekilde, yani aşağı bakacak şekilde mile yerleştirin.
Milin üzerine beyaz bir conta koyun ve ardından camı kapak “alt” (yani bu kapak) aşağı gelecek şekilde monte edin.
Mavi yıkayıcıyı takın.
Çarkı, beyaz rondelayı, camı ve mavi rondelayı yeniden takın.
Tüm elemanlar yüklenene kadar tekrarlayın.
Bardak yığınını bir kapakla kapatın ve bir gaz anahtarı veya başka bir cihazla dikkatlice sıkın.
Dalgıç motor tamir ve servis fiyatları
Dalgıç motorunun arızası yukarıdaki açıklamalarda anlaşılacağıı üzere mekanik ve elektriksel olabilir. Genelde tamir fiyatları Güneş enerji sulama sistemlerinde kullanılan dalgıç motorunun cinsi, gücü, markasına göre değieşcektir. Aşağıda fikir vermesi bakımından fiyatlarla ilgili bir tablo sunuyoruz.
# | Arıza Çeşidi | Fiyatı | Dalgıç Motor arıza açıklaması |
---|---|---|---|
1 | Yıldız Üçgen Dönüşümü | 150TL | Dalgıç motorunu solar güneş enerji sulama sistemlerine uyumlu hale getirmek için 3Kw altı motorları üçgene çevirmemiz gerekir. Bu sadece dönüşüm fiyatıdır. |
2 | Dalgıç motoru Sargısı | 300TL | Güneş enerjilisolar dalgıç motorlarının sargısı yandığında, tüm sargılar yenilenir ve motor bakımı yapılır. bu verilen fiyat en düşük motor gücü için geçerlidir. |
3 | 380V 110v dönüşümü | 500TL | Bazı uygulamalarda düşük DC gerilim ve yüksek güç ihityacı olaiblir. Bu durumda motor sargısı değiştirilerek amerkan standardı olan 110V kullanılabilir. |
4 | Mekanik Arızalar | 300 | Güneş enerjisi ile çalışan solar dalgıç motorlarının mekanik arızaları |
BLDC AC Dalgıç Motor Tamiri
Solar Dalgıç motorunuzu garantili tamir ediyoruz.